PROCEDURA ANONIMOWEGO ZGŁASZANIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI
W GENERALI INVESTMENTS TOWARZYSTWIE FUNDUSZY INWESTYCYJNYCH S.A.
§ 1. Postanowienia ogólne
- Procedura anonimowego zgłaszania nieprawidłowości w Generali Investments Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych SA określa zasady i sposoby zgłaszania naruszeń prawa, w tym naruszenia rozporządzenia 596/2014, rozporządzenia 600/2014, ustawy o AML oraz procedur i standardów etycznych obowiązujących w Towarzystwie.
- Użyte w Procedurze określenia oznaczają:
- Towarzystwo, – Generali Investments Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna,
- Nieprawidłowości – naruszenia i potencjalne naruszenia prawa, w tym rozporządzenia 596/2014, rozporządzenia 600/2014, ustawy AML oraz procedur i standardów etycznych obowiązujących w Towarzystwie,
- Procedura – niniejsza Procedura anonimowego zgłaszania nieprawidłowości w Generali Investments Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.,
- Rozporządzenie 596/2014 – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE,2003/125/WE i 2004/72/WE,
- Rozporządzenie 600/2014 – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE) NR 600/2014 z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniające rozporządzenie (EU) nr 648/2012,
- Ustawa AML – ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- Ustawa FI - ustawa z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi.
§ 2 Zgłaszanie nieprawidłowości
- Każda osoba, która uzyskała informacje o Nieprawidłowościach, może je zgłosić w sposób zapewniający anonimowość za pośrednictwem następującej strony internetowej: www.generali-investments.pl/whistleblower.
- Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie Nieprawidłowości oraz osób odpowiedzialnych za powstanie Nieprawidłowości.
- Po otrzymaniu zgłoszenia Nieprawidłowości Inspektor Nadzoru sprawdza, czy przekazane zgłoszenie powoduje zwołanie Komitetu ds. przeciwdziałania Nieprawidłowościom.
- Towarzystwo zapewnia pracownikom, którzy zgłaszają naruszenia, ochronę co najmniej przed działaniami o charakterze represyjnym, dyskryminacją lub innymi rodzajami niesprawiedliwego traktowania, w szczególności dokonanie zgłoszenia nie może stanowić przyczyny wypowiedzenia umowy o pracę, przeniesienia na inne stanowisko pracy czy zmiany zakresu obowiązków.
- Dane osobowe pracownika dokonującego zgłoszenia Nieprawidłowości oraz osoby, której zarzuca się dokonanie naruszenia są chronione według zasad określonych w regulacjach pakietu RODO obowiązujących w Towarzystwie. Dane osoby, której zarzuca się dokonanie – o ile nie jest/nie była ona uczestnikiem Funduszu bądź klientem Towarzystwa lub też dane nie są przetwarzane na podstawie innych podstaw prawnych – mogą być przetwarzane wyłącznie w celu realizacji obowiązków wynikających z dokonanego zgłoszenia.
- Dane osobowe osoby dokonującej zgłoszenia oraz osoby, której zarzuca się dokonanie naruszenia zachowywane są w poufności przez pracowników biorących udział w rozpatrywaniu zgłoszenia, w szczególności nie są one udostępnianie innym pracownikom Towarzystwa, oprócz członków Zarządu i innych osób, którym dane należy udostępnić w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
- Towarzystwo usuwa dane osobowe zawarte w zgłoszeniach po upływie terminu potrzebnego do wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami przez okres wynikający z biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczony od ustania uczestnictwa.
§ 3 Komitet ds. przeciwdziałania Nieprawidłowościom
- Powołuje się Komitet ds. przeciwdziałania Nieprawidłowościom.
- W skład Komitetu wchodzą:
- Szef Komórki ds. Audytu,
- Inspektor Nadzoru,
- Przedstawiciel Działu Prawnego.
- Posiedzenia Komitetu zwoływane są przez Inspektora Nadzoru niezwłocznie po wpłynięciu zgłoszenia Nieprawidłowości i stwierdzeniu zasadności podjęcia dalszych czynności.
- Komitet podejmuje decyzje odnośnie dalszego sposobu procedowania zgłoszonych Nieprawidłowości.
- W przypadku stwierdzenia prawdopodobieństwa zaistnienia Nieprawidłowości Komitet zawiadamia o tym Prezesa Zarządu Towarzystwa. W uzasadnionych przypadkach Komitet zawiadamia o zaistnieniu Nieprawidłowości Przewodniczącego Rady Nadzorczej.
- Posiedzenia Komitetu są protokołowane.
§ 4 Monitorowanie skuteczności Procedury
- Inspektor Nadzoru raz do roku przeprowadza badanie skuteczność i adekwatności postanowień Procedury oraz w razie potrzeby zgłasza konieczność aktualizacji jej postanowień.